Metro

Published on september 2nd, 2014 | by Irene van den Berg

0

24 uur met … Bol.com

15.23 Op een druk kruispunt in Rotterdam zakt de kinderwagen door zijn hoeven. Het stalen frame is in stukken gebroken en de reiswieg zakt, met mijn dochtertje erin, langzaam richting het wegdek. Ondertussen razen de auto’s voorbij. Paniek!
15.24 Pfew, ik heb mijn dochtertje in veiligheid gebracht door de kapotte wagen snel richting de stoep te manoeuvreren.
15.30 Paniekmoment 2: Hoe moet dat nu zonder kinderwagen? Zo’n kar is onmisbaar met een paar maanden oude baby. Zonder kinderwagen, geen buiten. Het kapotte ding is trouwens een tweedehandsje van een vriendin. Geen garantie dus.
16.02 Ik kruip achter mijn computer en zoek op internet naar nieuwe wagens. Belangrijke voorwaarde: de kinderwagen moet zo snel mogelijk worden geleverd. En met ‘snel’ bedoel ik: morgen. Ik vind een mooie op Bol.com. En: vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis.
20.43 Na overleg met mijn lief, bestel ik de wagen. Zo’n nieuwe bolide kost toch al snel een paar honderd euro.
5.11 Baby wakker en mail van Bol.com: “Wij hebben uw bestelling overgedragen aan de post.”
7.00 Baby weer wakker. Snel check ik op mijn mobiel hoe laat het pakket wordt bezorgd. “Morgen tussen 12:00 en 14:00.” Huh, hoezo morgen?!
8.15 Ik bel Bol.com. “Tja, da’s vervelend. Ik zie in mijn systeem dat we de bestelling wel hebben overgedragen aan de post. Waarom bel je die niet even?”
8.30 Ik bel braaf de post. “Ik zie hier in het systeem dat de bestelling nog niet is overgedragen door Bol.com. Dan kunnen we hem ook niet bezorgen, hè. Vandaag gaat dus zeker niet meer lukken.”
9.00 Herhaaltoets Bol.com. “Nee hoor, volgens mijn informatie hebben hem écht overgedragen. We zijn natuurlijk wel afhankelijk van de post voor onze bezorging. Als het pakket morgen nu nog niet wordt bezorgd, moet u maandag gewoon even terugbellen.”
13.00 Ik wil boodschappen doen maar dat kan niet.
13.01 Ik ventileer mijn frustratie op Twitter: “@Bol.com, waar is mijn pakket?”
13.32 Tweet van @Bol.com: “Erg jammer dat je pakket is vertraagd, helaas kunnen wij dit niet voorzien.”
13.33 @Bol.com: “Doe dan ook geen beloftes over bezorgtijden!”
15.23 Zal ik voor de zekerheid gewoon nog een kinderwagen bestellen? Dat maakt de kans groter dat ik er morgen in ieder geval één in huis heb. En ik mag toch gratis retourneren. Ik surf naar ‘mijn’ kinderwagen en zie dat de webwinkel toch niet helemaal heeft stil gezeten. “Vandaag voor 15.00 besteld, morgen in huis.”

24 uur met … Bol.com


About the Author

is onafhankelijk (onderzoeks)journalist en schrijft over sociale en ecologische kwesties, zoals armoede, klimaatverandering en de keerzijde van de consumptiemaatschappij. Haar publicaties verschijnen onder meer in OneWorld, NRC en Vrij Nederland.



Comments are closed.

Back to Top ↑